Průměrný Čech na dovolené? Řecko a Egypt letecky na 8 dní, do čtyřhvězdy

Bulvar24.cz – online lifestyle magazín, který má smysl číst!

Bulvární online lifestyle magazín o celebritách, slavných lidech, úspěšných lidech a dění kolem Vás. Bulvár, který má smysl číst!

Cestování

Průměrný Čech na dovolené? Řecko a Egypt letecky na 8 dní, do čtyřhvězdy

foto: Invia.cz

Praha, 9. ledna 2018  Čechy nejvíce láká vyrazit na dovolenou do Řecka či do Egypta, jednu z těchto destinací si pro dovolenou vybralo vloni 38 % z nich. Podle statistik cestovní agentury Invia si rádi připlatí za čtyřhvězdičkové hotely s all inclusive a za komfortní cestování letadlem. Nejčastěji odjíždí na 8 dní. Největším trhákem loňského roku byla podle agentury sobota 7. července, kdy bylo na zakoupené dovolené za hranicemi na 43 000 českých turistů. Cenovým rekordmanem se stala skupinová dovolená za 11 milionů korun.




Táhne Řecko a Egypt, v závěsu je Bulharsko

Egejské, Středozemní a Rudé moře si Češi vybírají pro dovolenou nejčastěji. „Na prvním místě v žebříčku nejoblíbenějších dovolenkových zemí se v roce 2018 umístilo Řecko, kde strávilo dovolenou přes 21 procent Čechů se zakoupeným zájezdem. Nejčastěji to bylo na Krétě a na Rodosu. Následoval Egypt, kam zamířilo 17 procent turistů, konkrétně do středisek Marsha Alam a Hurghada,“ uvádí Andrea Řezníčková, tisková mluvčí cestovní agentury Invia, která je jedničkou v online prodeji zájezdů. „Klienti si volí tyto destinace z důvodu kvalitních služeb, dobře upravených pláží, průzračného moře a široké nabídky doplňkových zážitků. Dostupné jsou také ceny, průměrná cena zájezdu do Řecka vyšla vloni na 17 980 Kč za osobu a do Egypta na 17 243 Kč za jednoho cestujícího,“ doplňuje Řezníčková. V závěsu za zmíněnými destinacemi byly Bulharsko, Turecko, Itálie a Tunisko.

Nejvíce se nakupuje v létě a v lednu

Dovolenková nákupní horečka byla vloni nejvyšší v červenci a v srpnu, kdy se prodala více než čtvrtina všech zájezdů z celkového počtu za celý rok. Podle Řezníčkové z agentury Invia je to dlouhodobý trend. Zájem o nákup výrazně narostl v lednu, kdy se prodalo téměř 12 % všech dovolených, což bylo oproti začátku roku 2017 dokonce o 50 % více. „Lednový nárůst předpokládáme i letos, důvodem jsou hlavně first minute zájezdy, tedy dovolené zakoupené i několik měsíců dopředu. Je to jeden z rýsujících se trendů, že si Češi chtějí naplánovat volno dostatečně dopředu a mít větší výběr,“ vysvětluje Řezníčková. Češi přitom dle jejích slov vyrážejí nejčastěji na 8 dní, takovou délku pobytu zvolilo vloni 63 % dovolenkářů. 

Žádné paštiky a stany, nýbrž luxus

Doby stanových městeček, společných sprch a vlastního stravování jsou dávno zapomenuty. Čeští turisté preferují stravování all inclusive a komfort čtyřhvězdičkových hotelů. „Mezi Čechy jednoznačně vítězí v oblíbenosti čtyřhvězdičkové hotely. Na druhém místě jsou tříhvězdičkové. Co se týče stravy, nejčastější formou je all inclusive. Následuje polopenze a potom ultra all inclusive, což je vlastně neomezená konzumace pokrmů i alkoholu,“ komentuje trend Řezníčková s tím, že české cestování naprosto ovládla letecká doprava. Vlastní doprava, která je na pomyslné druhé příčce za leteckou, je totiž v počtu prodaných zájezdů pětinásobně nižší. 

Nejdražší zájezd za 11 milionů

Ve statistikách cestovní agentury Invia, která zprostředkovává zájezdy více než 300 cestovních kanceláří, se najdou i další „nej“. Nejvíce zákazníků, kteří zakoupili vloni zájezd, bylo v rozmezí věku 40 až 44 let. Nejčastěji jsou tím, kdo zájezd kupuje a vyřizuje, ženy. Rekordním dnem, kdy vycestoval nejvyšší počet turistů do zahraničí, byl 7. červenec. Tehdy uplatňovalo dovolenkový pobyt s agenturou na 43 000 lidí. Nejdražším zájezdem se stala skupinová dovolená v hodnotě 11,1 milionu korun.

TOP přehled za rok 2018:

– Země: Řecko a Egypt

– Destinace: Hurghada a Marsa Alam

– Typ hotelu: čtyřhvězdičkový

– Stravování: all inclusive

– Doprava: letecká

– Nejfrekventovanější den: sobota 21. července

– Nakupující: ženy

– Nejdražší zájezd: 11,1 milionu korun

Tabulka č. 1: Prodej zájezdů dle zemí – TOP 6

Země Podíl na prodeji zájezdů 2018 Průměrná cena za osobu v Kč Podíl cestujících do dané země v roce 2018
Řecko 21,21 % 17 980 20,10 %
Egypt 17,10 % 17 243 15,07 %
Bulharsko 8,42 % 16 400 8,98 %
Turecko 7,96 % 21 390 7,97 %
Itálie 7,05 % 10 853 7,45 %
Tunisko 6,83 % 16 302 6,21 %

Zdroj: cestovní agentura Invia

Tabulka č. 2: Nejpopulárnější destinace/oblasti – TOP 6

Destinace Podíl na prodeji zájezdů 2018 Podíl cestujících do dané destinace v roce 2018
Hurghada 8,00 % 7,22 %
Marsa Alam 7,24 % 6,87 %
Kréta 6,22 % 6,38 %
Rodos 4,61 % 4,79 %
Sunny Beach 3,64 % 3,93 %
Alanya 2,82 % 3,06 %

Zdroj: cestovní agentura Invia

O společnosti Invia.cz, a. s.

Společnost Invia.cz, a. s., je největší cestovní agentura v České republice a autorizovaný prodejce zájezdů více než 300 renomovaných a pojištěných cestovních kanceláří působících na českém a slovenském trhu. Zákazníkům nabízí neustále aktualizovanou nabídku katalogových i Last Minute zájezdů v přehledné, jednotné formě, čímž šetří jejich čas při plánování dovolené. Díky svým kvalitním službám má cestovní agentura Invia již více než 2 000 000 spokojených klientů. Invia navíc poskytuje unikátní pojištění Faktor 100, které chrání klienty při krachu cestovní kanceláře. Díky svým službám zajistila Invia klientům možnost nejbezpečnějšího nákupu dovolené na českém trhu.

Webové stránky www.invia.cz byly v roce 2012 vyhodnoceny jako absolutní vítěz soutěže WebTop100 v kategorii Obchod a služby a zároveň oceněny 1. místem v kategorii Cestovní ruch. V prestižní anketě TTG Travel Awards byla Invia v letech 2013–2016 oceněna jako nejlepší online prodejce.

Cestovní agentura je pro zákazníky dostupná nejen na internetu, ale i ve více než 160 kamenných pobočkách ve městech po celém území České republiky. Invia má své zastoupení na Slovensku, v Polsku a Maďarsku.

Kvalitní servis společnost svým zákazníkům zaručuje prostřednictvím špičkových technologií, znalosti cestovního ruchu a moderního brněnského call centra s vysoce kvalifikovanými prodejci.

Líbí se vám naše články a projekt „Bulvar24.cz“? Přidejte se k nám na Facebooku




Fotogalerie:

foto: Invia.cz
foto: Invia.cz
foto: Invia.cz
foto: Invia.cz
foto: Invia.cz
foto: Invia.cz

Zdroj: Invia.cz, a.s. , Lesensky.cz

Redakce Bulvar24.cz

Linda-1024x317

Share